2013. november 28., csütörtök

Befőttes mécses


Én is beálltam a sorba, hogy befőttes üvegből készítsek gyertyatartót. Az én kivitelezésem szerint temperával és üvegfestékkel készült. Az Adventi időszakban nagyon hangulatos dísz készíthető egyszerűen és gyorsan.

Hozzávalók:
kis méretű befőttes üveg (alaposan kimosva és szárazra törölve)
teamécses
Südor mindenfesték- fa, papír, karton, üveg, fém és kerámia felültre (jelen esetben bronzos-gyöngyházas színű) temperával is helyettesíthető
üvegfesték (jelen esetben sötétbarna)
ecset
Festékek, balról: mindentfesték, a kicsi jobbra: üvegfesték

  1. Az első opció szerint a festéket az üvegbe öntjük (amit én használtam az folyékony volt) és a tetejét rácsavarva összerázzuk. A maradék festéket kiöntjük.
  2. Másik lehetőség szerint egy ecsettel az üveg belsejét vékonyan kifestjük.
  3. Amíg az üveg belseje szárad, addig kívülről üvegfestékkel tetszőleges mintákat rajzolunk az üvegre egy vényokabb ecset segítségével.
  4. Ha elkészült a festés és megszáradt, már használatba is vehetjük a mécsest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése